Dette blir i form av en prosjektoppgave i faget yrkesfaglig fordypning, og vil knytte teori og praksis sammen.
Målet med prosjektoppgaven er å øke interessen for glassfaget. Ikke alle vet at det er et alternativ å utdanne seg i den retningen, så her har medieelevene en god utfordring. Målgruppen er i stor grad deres jevnaldrende – både elever på ungdomsskolen, spesielt 10.-klassinger som skal velge videregående utdanning, samt elever på VG1 Bygg og anleggsteknikk og VG1 Teknologi- og industrifag som kan velge å videreutdanne seg som lærlinger i glassfaget.
– Vi har veldig stor frihet i dette prosjektet, noe som er både gøy og skummelt. Vi vil gå for video når vi skal markedsføre faget, og lage flere korte snutter. Instagram vil vi nok også benytte oss av. I klassen har vi sett på statistikk som viser at man har to sekunder på å fange oppmerksomheten til folk før de scroller videre. Det er veldig kort tid, og budskapet må komme kjapt, konkluderer de fire guttene.