©Member Media / Harald Aase
©Member Media
Skiptvet kommunestyre vedtok i sitt juni å innføre en ny kommunikasjonsstrategi.
Strategien skal være et arbeidsverktøy for kommunens ansatte, og har følgende målbeskrivelse: God kommunikasjon med målgruppene skal bidra til at vi øker vår attraktivitet, tilbyr gode vil kår for målgruppene samt skaper vekst blant innbyggere, foreninger og næringsliv.
Daglig leder Harald Aase har siden september 2022 vært prosjektleder for arbeidet med å utarbeide strategien, som nå altså er vedtatt. Med på laget har han hatt en god aktiv arbeidsgruppe og en større referansegruppe fra Skiptvet-samfunnet.
Vi takker Skiptvet kommune for oppdraget. Samtidig vil vi spesielt takke arbeidsgruppen medlemmer for samarbeidet: Anne-Grethe Larsen, ordfører og prosjekteier, Karianne Kullerud, Virksomhetsleder Samfunn, Hege Brødholt, prosjektmedarbeider Skiptvet kommune og Anja Wingstedt, SMART-Innovation Norway.
Skiptvet kommunestyre vedtok har vedtatt en kommunikasjonsstrategi for 2023- 2030. Den er forankret Skiptvets kommuneplanens samfunnsdel som setter fokus på livskvalitet for alle innbyggere som vil bo landlig og har god infrastruktur med transportmuligheter som gir tilgang til et stort og mangfoldig arbeidsmarked.
Ordfører i Skiptvet kommune, Anne-Grethe Larsen, møter innbyggerne i mange ulike sammenhenger. Hennes erfaringer har vært viktige i arbeidet med ny kommunikasjonsstrategi. Foto: Gro A. Nilsen